Mutlak Mutluluk


Hayatın içinde evrildikçe, bilindik hırsları taşıyamıyorum. İçimde bir Kerimcan, her şeye “ne mana” diyor. Bu kez depresiflikten değil, valla bak. Olumsuz duyguların ağırlığını somut olarak vücudumda hissedebildiğimden beri, yalnızca sevgiye ve özgürlüğe inanıyorum. Geri kalanı boşverip. Sevdiğim şeylerle hafiflemek istiyorum.

Doğada yaşasam, şehirdeki kadar yırtıcı olmak gerekmezdi diye düşünüyorum. Bir gidebilsek. Bizi bağlayan şeylerin illüzyon olduğunu farkedip gidebilsek. Eminin mutluluk seviyemiz 10/10 olurdu. Her gün temiz hava, hayvanlar, temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik hayat telaşı. Eminim korkular ve kaygılar bile daha anlamlı ve gerçek olurdu. Kolay olurdu demiyorum, hayalperestliğimi bastırabilmek için kendime haftada en az 3 kez TV8 veriyorum :) Sonra ne dert, ne tasa, ne hayal dünyası kalıyor. Eminim şehirden köye göç zor olacaktır, alışmak, ağır işler, hava koşulları, sosyal hayat vb. Hepsi de çok somut. Yemek ve barınmak için bir kavga veriyorsun. İşyerinde edinin büdüye ne dediği veya uymak zorunda oldukların çok yapay değil mi?

Mesela şöyle düşünelim, bir keçinin beni yanlış anlayıp, hakkımda kötü bir şey düşünme ihtimali nedir? Keçi veya diğer hayvanlar farketmez, birbirimizi sevmekten başka ne yapabiliriz? Birbirimizi yemek istemiyorsak tabi ki :) Yanlış anlaşılmadan, kendini kanıtlamadan, yani kendin öyle istediğin için yaşamak. Ve bunu yaparken birilerinin de seni sevdiğini bilmek dünyadaki en büyük mutluluk olabilir. Uzun zamandır aradığım mutlak mutluluk tarifini buldum sanırım. Beklentilerden arınmış bir zihin, kendi içine dönebileceğin kadar şehirden uzak, emek vererek oluşturulmuş sevgi dolu bir ev, kendini toprağa kökleyeceğin bir bahçe.

Yıllardır kendime sorduğum sorular cevaplarını bulmakla kalmıyor, artık harekete geçmek istiyor. İçimde bir kıpırtı, geçmek bilmeyen bir şey olsun hissi. O bir şeyi yapacak tek kişinin kendim olduğunu benimsemek. Amen.

2 thoughts on “Mutlak Mutluluk

  1. Doğayla baş başa olmak onun içinde yaşamak, hem fiziksel hem zihinsel bir ihtiyacımız gibi aslında. Maalesef çoğumuz büyük şehirlerin içinde bu ihtiyacı karşılayamıyoruz. Bu da bizde nedenini bilemediğimiz bir stres ve kaygı oluşturuyor. Gönlünüze sağlık çok güzel bir yazı. Umarım anlattığınız gibi bir yaşam için harekete geçebilirsiniz :)

Bir Cevap Yazın

